كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

اندازه گيري قفل درب

قفل درب

پيدا كردن قفل مناسب براي درب متكي به اندازه‌گيري مناسب است. اين اندازه‌گيري از لبه درب تا مركز سوراخ براي مكانيزم قفل درب صورت مي‌گيرد. رايج‌ترين اندازه‌ براي قفل‌هاي مسكوني، 4/3 2 اينچ و 8/3 2 اينچ است. همچنين بايد حفره و فضاي قفل را نيز اندازه‌گيري كنيد. سوراخ قفل قطر حفره‌اي است كه در آن قفل نشسته است، همان حفره‌اي كه براي اندازه گيري استفاده مي‌كنيد.

اندازه گيري فضاي قفل، فاصله بين دو سوراخ قفل است كه روي درب خود داريد، فرض كنيد شما يك قفل درب دستگيره‌اي استاندارد و يك قفل كليد خور داريد. اگر فقط يك قفل روي درب داشته باشيد، ديگر به اندازه گيري فضاي قفل نيازي نداريد. اما زماني كه تصميم داريد يك قفل جديد به درب اضافه كنيد بايد تمامي اندازه‌گيري‌ها را انجام دهيد و در جاي مناسب سوراخ كاري كنيد. اندازه‌گيري صحيح از انجام كارهاي اضافه خواهد كاست و از طرف ديگر اگر سوراخ كاري درست انجام نشود براي تصحيح آن ممكن است احتياج به تعمير كل درب پيدا كنيد.

هميشه بعد از تعويض قفل‌ها به تعداد مورد نياز كليد يدكي تهيه كنيد و در اختيار افراد قرار دهيد. به اين نكته توجه داشته باشيد كه در يك جاي محفوظ يك كليد يدكي داشته باشيد تا در مواقع لزوم بتوانيد از آن استفاده كنيد.

91924.jpg

جهت باز شدن قفل درب

جهت باز شدن درب به سمتي كه از آن طرف بايد در را باز كنيد، اشاره دارد. دانستن اين اطلاعات بسيار مهم و حياتي است كه بايد قبل از خريداري قفل درب بدانيد زيرا اين اطلاعات نوع قفل مورد نياز شما را تحت تاثير قرار مي‌دهد چرا كه چفت درب بايد در مسير و جهت درست قرار بگيرد.

به لولاهاي درب خود نگاه كنيد. دربي كه لولايش در سمت چپ است به يك قفل دست چپ نياز دارد كه معمولا با بسته بندي LH مشخص مي‌شود. درب با لولاهاي سمت راست به يك قفل دست راست نياز دارد كه داراي نشانه‌ي RH بر روي بسته بندي است.

1286012_700.jpg

درجه بندي قفل درب

درجه قفل شمار‌ه مهمي روي قفل درب است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. موسسه استاندارد ملي ايالات متحده (ANSI) درجه‌هايي را به قفل‌ها اختصاص مي‌دهد كه نشان دهنده كيفيت آنها در گذر زمان است. درجه‌ها از‌ 3 تا 1 هستند كه 3 نشان دهنده امنيت نسبي و ابتدايي و 1 نشاندهنده امنيت بالا است.

قفل‌هاي درجه پايين‌تر مدت زيادي كار نمي‌كنند و با اين كه قيمت به نسبت كمتري دارند اما بعد از مدتي كاركرد نياز به تعويض آنها پيدا خواهيد كرد. علاوه بر اين قفل‌هاي درجه‌ي 3 نمي‌توانند امنيت چنداني براي خانه شما ايجاد كنند و قفل‌هاي درجه‌ي 2 و 1 از اين نظر بهتر خواهند بود.

از نظر طراحي و ظاهر انواع مختلف قفل‌ها را مي‌توانيد پيدا كنيد. در زمان تهيه به استحكام آن توجه داشته باشيد و فقط از روي ظاهر آنها را انتخاب نكنيد. درب و سيستم قفل‌هاي آن اولين سد در مقابل ورود افراد مزاحم هستند و بايد به ايمني اين بخش از خانه و يا محل كار توجه زيادي شود. اگر از انواع ارزان قيمت و نامرغوب استفاده كنيد انتظار ايمني بالا را نبايد داشته باشيد.

كليد سازي الو كليد با داشتن كادري مجرب در تمامي ساعات شبانه روز آمادگي تعمير و يا تعويض قفل‌هاي شما را دارد. با ما تماس بگيريد تا تفاوت را احساس كنيد. افراد حرفه‌اي و باتجربه در كمترين زمان ممكن به محل شما آمده و خدمات مطلوب را به شما ارائه خواهند داد. انواع قفل‌ها را مي‌توانيد از ما با قيمت‌هايي مناسب تهيه كنيد و براي خانه و يا محل كار خود از آنها استفاده كنيد.

زماني كه متخصصين ما به محل شما اعزام مي‌شوند قطعات يدكي مورد نياز را به همراه دارند تا اگر نياز به تعويض قطعه‌اي باشد، آن را براي شما در كمترين زمان تعويض كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۳:۰۰ توسط:mehdi موضوع:

انواع قفل درب و طرز عملكرد آنها بخش دو

كليد سازي

در بخش يك اين مقاله به راهنماي خريد قفل درب و قطعات قفل درب پرداختيم و در زير ادامه اين مطالب آورده شده است. با سيلندر، پيچ و چفت آشنا شديد و در اينجا مشخصات صفحه كوبه‌اي و انواع قفل را خواهيم گفت.

قطعات قفل درب، صفحه كوبه‌اي

صفحه كوبه‌اي جايي است كه قفل به چارچوب درب وصل مي‌شود تا درب را در حالت مناسبي براي قفل كردن قرار دهد. اين قطعه يك قسمت ساده فلزي است كه مي توانيد به قاب درب پيچ كنيد و در صورت آسيب ديدگي، ساده‌ترين بخشي است كه مي‌توانيد به راحتي تعويض كنيد. در صورت تماس با كليد سازي الو كليد تمامي خدمات در كوتاه‌ترين زمان انجام خواهد شد.

الف. جعبه

جعبه، بخشي از قاب درب است كه چفت در آن قرار گرفته است. جعبه معمولا يك سوراخ كوچك و مربعي است كه به درب پيچ شده و براي نگه داشتن چفت طراحي شده است. اكثر چفت‌ها در اندازه‌هاي مشابهي هستند و جعبه‌ها هم اندازه مشابهي با هم دارند كه براي بيشتر قفل‌هاي موجود در خانه مناسب هستند.

ب. انواع قفل درب

كليد سازي

شما مي‌توانيد از انواع متنوع قفل درب براي اهداف مختلف استفاده كنيد. برخي از قفل‌ها براي درب‌هاي ورودي بهتر هستند زيرا امنيت بيشتري را براي جلوگيري از وارد شدن غريبه‌ها به خانه تامين مي‌كنند.

قفل‌هاي ديگر براي ساير درب‌هاي موجود در خانه مناسب هستند مانند درب حمام و كمد‌ها. اما استفاده از اين قبيل قفل‌ها براي درب اصلي خانه مناسب نيستند چرا كه نمي‌توانند امنيت كافي براي خانه ايجاد كنند.

برخي از قفل‌ها را مي‌توان از بيرون قفل كرد برخي را از داخل و بعضي از قفل‌ها را نيز مي‌توان از هر دو سمت قفل كرد.  

در زير چندين نوع قفل درب آورده شده كه مي‌توانيد با آنها و چگونگي عملكردشان آشنا شويد:

قفل دستگيره‌اي درب

قفل دستگيره‌اي درب، شايد شايع ترين نوع قفل باشد كه در خانه‌ها، به خصوص در درب‌هاي داخلي، مانند حمام و اتاق خواب ديده‌ايد. اغلب اين نوع قفل‌ها همراه با تركيبي از قفل كليد خور براي امنيت بيشتر روي درب‌هاي اصلي خانه مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

مكانيسم قفل كنندگي قفل دستگيره‌اي، درون دستگيره قرار دارد. اين قفل‌ها در هر دو طرف درب، داراي دستگيره هستند و بسته به اين كه بخواهيد از داخل قفل كنيد يا نه، تك سيلندري و دو سيلندري هستند.

قفل با دسته نگه‌دارنده

اين قفل داراي يك دسته در سمت خارجي و قفلي است كه با كليد يدكي باز مي‌شود يا يك دستگيره چرخشي كه در سمت داخلي براي قفل كردن درب وجود دارد. اين نوع قفل براي ايجاد امنيت بيشتر مثل قفل كليد خور عمل مي‌كند تا قفل فنري. هدف اين‌ها مشابه هدف قفل دستگيره‌اي است اما شرايط بهتري را براي نگاه كردن و وارسي پشت درب فراهم مي‌كنند.

دستگيره (اهرم‌هاي دستي)

اهرم‌هاي دستي انتخاب عالي براي درب‌هاي داخلي، مانند درب كمد و يا درب زيرزمين هستند. آنها مثل يك اهرم دستي ساده از يك طرف و دستگيره چرخشي درب از سمت ديگر عمل مي‌كنند.

اين قفل‌ها به اندازه ساير قفل‌ها امنيت فراهم نمي‌كنند، بنابراين گزينه ايده آلي براي درب‌هاي اصلي و ورودي خانه نيستند. اما از طرفي هم به شما اجازه مي‌دهند تا درب‌ها را به سرعت و با يك دست باز كنيد، كه براي مواقعي كه در حال حمل مواد غذايي يا كيسه‌هاي خريد هستيد، سودمند است.

قفل‌هاي كليدخور

مكانيسم قفل كليد خور با مكانيسم دستگيره درب متفاوت است، كه لايه امنيتي بيشتري را براي درب ورودي فراهم مي كند. بسياري از صاحبان خانه و شركت‌ها تصميم مي گيرند كه از هر دو قفل دستگيره‌اي و كليد خور براي درب  ورودي اصلي براي جلوگيري از خطر سرقت استفاده كنند.

قفل كليد خور خطر احتمالي ورود به اجبار غريبه‌ها را با ايجاد سيستم امنيتي كاهش مي‌دهد و تقريبا ورود سارق از طريق درب را غيرممكن مي‌سازد. قفل‌هاي كليدخور با طراحي‌هاي تك و دو سيلندري در دسترس هستند كه مسلما نمونه دو سيلندري آن مي‌تواند در برابر ورود افراد غيرمجاز و دسترسي آنها به خانه محافظت بيشتري به عمل بياورد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۵۷:۴۵ توسط:mehdi موضوع: