كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

علت كار نكردن ريموت خودرو چيست؟

تقريبا تمام خودروهايي كه امروزه در كارخانه‌هاي مختلف دنيا توليد مي‌شوند، مجهز به سيستم كليد از راه دور يا همان ريموت هستند. اين نوع كليدها علاوه بر اينكه باز و بسته كردن درهاي خودرو را نسبت به گذشته آسان‌تر كرده‌اند، ايمني آن را نيز ارتقاء داده‌اند. همانطور كه از نام اين سيستم مشخص است، كليد از راه دور يك مؤلفه الكترونيكي است كه براي تعامل و كنترل برخي از آپشن‌هاي خودرو كاربرد دارد. به عنوان مثال معمولاً از كليدهاي ريموتي براي كنترل مكانيسم قفل مركزي اتومبيل استفاده مي‌شود. با اين وجود كار نكردن ريموت خودرو معمولاً بدان معني است كه راننده قادر نخواهند بود از راه دور وسيله نقليه خود را كنترل كند. گذشته از ايجاد اختلال در كنترل آپشن‌ها، با خراب شدن اين وسيله، ايمني خودرو نيز پايين مي‌آيد. در بيشتر موارد خرابي ريموت علت پيچيده‌اي ندارد و با تعويض باتري به راحتي حل مي‌شود. اما گاهي نيز مشكل الكترونيكي است و بايد براي حل آن به كليد سازي مراجعه كنيد. در اين مقاله به 4 علت رايج براي كار نكردن ريموت خودرو اشاره كرده و آنها را به تفصيل تشريح كرده‌ايم.

علت كار نكردن ريموت خودرو چيست

ريموت خودرو چيست؟

همانطور كه اشاره كرديم، كليد از راه دور يا همان ريموت در درجه اول وظيفه كنترل آپشن‌هاي خاصي را در وسيله نقليه بر عهده دارد. اما در خودروهاي معمولي عملكرد اصلي اين وسيله، باز و بسته كردن درب‌هاي اصلي و در صندوق عقب است. البته اخيراً به دليل پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي، كليدهاي از راه دور علاوه بر كنترل سيستم قفل مركزي، به سيستم دزدگير نيز مجهز شده‌اند.
در حقيقت ريموت‌ها دستگاه‌هاي ساده‌اي هستند كه براي داشتن عملكرد صحيح، به برقراري ارتباط نياز دارند. اين وسيله در واقع يك فرستنده راديويي مينياتوري است كه سيگنال‌هايي را به گيرنده موجود در وسيله نقليه شما مي‌فرستد. اين سينگال‌ها دستور به كار افتادن يا قطع شدن سيستم‌هاي مختلفي كه براي ريموت تعريف شده‌اند را صادر مي‌كنند. ريموت‌ها يا با باتري سكه‌اي يا با باتري ليتيومي كار مي‌كنند.

مهم‌ترين علل كار نكردن ريموت خودرو

تمام شدن عمر باتري

ريموت خودرو از باتري به عنوان منبع اصلي تامين انرژي استفاده مي‌كند. باتري در واقع به طور مستقيم به فرستنده موجود در كليد از راه دور خودرو متصل است. بيشتر ريموت‌ها با باتري‌هاي سكه‌اي يا همان باطري ساعتي بزرگ كار مي‌كنند. بسياري از اين باتري‌ها عمر مفيد كوتاه و مشخصي دارند. از آنجا كه ممكن است روزي چندين بار از اين منبع تغذيه استفاده شود، اصلي‌ترين دليل كار نكردن ريموت خودرو تمام شدن باتري است.

آسيب ديدن فرستنده يا گيرنده

همانطور كه قبلاً نيز به طور خلاصه گفتيم، ريموت بر مبناي اصول ارتباطات كار مي‌كند. اين ارتباط شامل انتقال و دريافت يك سيگنال خاص است. ريموت با تبادل اين سيگنال‌ها با گيرنده زوجي كه در وسيله نقليه شما وجود دارد، يك عملكرد خاص را انجام مي‌دهد. در واقع سيگنال‌هايي كه منتقل مي‌شوند مترادف با يك عمل تعريف شده هستند. اين عمل مي‌تواند از قفل كردن درب ماشين گرفته تا روشن شدن موتور متغير باشد.

اگر فرستنده ريموت آسيب ديده باشد، نمي‌تواند با گيرنده خودرو تعامل موفقيت‌آميزي داشته باشد. آسيب ديدن فرستنده نيز مي‌تواند چنين مشكلي را ايجاد كند. بنابراين اغلب كارشناسان بعد از چك كردن باتري به سراغ بررسي وضعيت گيرنده و فرستنده در ريموت و خودرو مي‌روند.

تنظيم نبودن كد ريموت

براي اينكه ارتباط بين فرستنده و گيرنده به درستي برقرار شود، ريموت بايد با خودرو تنظيم باشد. اگر كد ريموت با فرستنده داخلي خودرو همخواني نداشته باشد، هر چقدر هم كه تلاش كنيد نمي‌توانيد با استفاده از كليد از راه دور عملكردهاي مختلف خودرو را به كار بياندازيد. اين مشكل بيشتر براي افرادي پيش مي‌آيد كه تازه وسيله نقليه صفر كيلومتر خود را از شركت خودروسازي يا نمايندگي تحويل گرفته‌اند. كد وارد شده به كليد از راه دور بايد شبيه كد فرستنده باشد. فرآيند وارد كردن كد روي فرستنده و گيرنده، اغلب به طور همزمان انجام مي‌شود.

شكسته شدن ريموت

شكسته شدن يكي ديگر از دلايل عمده كار نكردن ريموت خودرو است. اگر قطعات مكانيكي داخل ريموت جابه‌جا شده يا آسيب ديده باشد، ريموت ماشين كار نخواهد كرد. حتي اگر فرستنده و گيرنده شما كاملاً با هم تنظيم باشند. منظور از بخش‌هاي مكانيكي داخلي، ترمينال‌هاي باتري و ساير قطعات لحيم شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۱:۳۹ توسط:mehdi موضوع:

چند نكته مهم در مورد خريد قفل فرمان و قفل پدال

سيستم ضد سرقتي كه امروزه در روند توليد خودروها استفاده مي‌شود، كار سارقين را دشوار كرده است. اما با اين وجود هنوز هم دزديدن خودرو براي برخي از آنها كار ساده‌اي است. يكي از بهترين اقداماتي كه مي‌توانيد براي جلوگيري از ربوده شدن خودرو خود انجام دهيد خريد يك قفل فرمان و قفل پدال مناسب است.
باز كردن اين قفل‌ها معمولا كار كسي كه سال‌ها تجربه در زمينه كليد سازي دارد. البته برخي از سارقين تبحر لازم را دارند اما به دليل زمان‌بر بودن باز كردن اين قفل‌ها ترجيح مي‌دهند اتومبيلي را طعمه خود قرار دهند كه قفل فرمان يا قفل پدال ندارد. در اين مقاله راهنمايي را ارائه كرده‌ايم كه به كمك مطالعه آن مي‌توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد و با خريد يك قفل فرمان يا قفل پدال مناسب ايمني خودرو خود را افزايش دهيد. به خصوص اگر اتومبيل خود را در طول شب و در ساعت‌ها متمادي در فضاي باز و خارج از پاركينگ پارك مي‌كنيد.

چند نكته مهم در مورد خريد قفل فرمان و قفل پدال

چطور مي‎توانيم يك قفل فرمان و قفل پدال مناسب بخريم؟

همانطور كه گفتيم، استفاده از قفل فرمان و قفل پدال نمي‌تواند ايمني صد در صد ايجاد كند. اما با وجود اينكه باز كردن اين قفل‌ها پيچيدگي خاصي دارد و زمان مي‌برد، سارقين معمولا سراغ خودروهايي كه قفل دارند نمي‌روند. حالا از كجا بايد متوجه شويم كه قفل فرمان براي ما مناسب‌تر است يا قفل پدال. در ادامه به صورت اختصاصي در مورد هر يك از اين قفل‌ها صحبت مي‌كنيم.

قفل فرمان

قفل فرمان يك تكه فلز عصايي است كه قابليت تنظيم دارد و همانطور كه از نامش پيداست، فرمان را قفل و غير قابل استفاده مي‌كند. اين قطعه كاربردي براي همه خوردوها مناسب است. چرا كه اندازه آن قابل تنظيم بوده و با هر طرح فرماني همخواني دارد. به اين ترتيب هر نوع خودرويي يك نوع قفل فرمان مخصوص ندارد. به اين ترتيب اگر يكبار اين وسيله را براي خودرو خود خريداري كنيد مي‌توانيد آن را براي خودروهاي بعدي نيز استفاده كنيد. از طرفي فلزي كه براي ساخت اين قفل‌ها استفاده مي‌شود بسيار مقاوم است و براي بريدن آن به زمان زيادي نياز مي‌باشد. پس علاوه بر اينكه باز كردن قفل اين وسيله ايمني كار دشواري است، بريدن آن نيز عملا غير ممكن است. قفل فرمان از دو قسمت مجزا تشكيل شده كه يكي داخل فرمان و ديگري خارج آن قرار مي‌گيرد. به اين ترتيب با يك مكانيسم ساده كششي اين دو بخش به هم چفت شده و با چرخاندن كليد مي‌توانيد فرايند قفل را تكميل كنيد. اين وسيله عملا استفاده از فرمان را غير ممكن مي‌كند.

قفل پدال

قفل پدال هم همانطور كه از نامش مشخص است، براي قفل كردن پدال‌ها كاربرد دارد. اين قفل يك تكه فلزي دارد كه زير پدال‌ها رفته و ترمز و كلاچ را از كار مي‌اندازد. وقتي خودرو ترمز و كلاچ نداشته باشد، حركت آن بي‌فايده بوده و حتي ممكن است منجر به تصادف شود. مهمترين مزيت قفل پدال نسبت به قفل فرمان اين است كه قفل پدال معمولا ارزان‌تر است. هنگام خريد قفل پدال مدل‌هايي را انتخاب كنيد كه همزمان ترمز و كلاچ را مسدود مي‌كنند. متاسفانه برخي از سارقين مي‌توانند قفل پدال‌هايي كه فقط ترمز را درگير مي‌كنند را باز كنند. به اين ترتيب هر چه مكانيسم قفل انتخابي شما پيچيده‌تر باشد، خطر ربوده شدن وسيله نقليه‌تان نيز كمتر مي‌شود.

كداميك بهتر است؟ قفل پدال يا قفل فرمان

همانطور كه گفتيم هر كدام از اين قفل‌ها مزايا و معايب خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال نصب قفل فرمان بسيار راحت‌تر از قفل پدال است به همين خاطر اكثر رانندگان استفاده از قفل فرمان را ترجيح مي‌دهند. از طرفي با فرض اينكه سارقين نتوانند قفل را باز يا فلز آن را ببرند، خلاص شدن از شر قفل فرمان براي آنها ساده‌تر است. براي رهايي از اين قفل تعويض فرمان كافيست. اما اگر بخواهند قفل پدالي كه از باز كردنش عاجز هستند را در بياورند بايد پدال‌ها و قسمت مكانيكي خودرو را دستكاري كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۱:۳۶ توسط:mehdi موضوع: