كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

۳ چيزي كه نبايد و ۶ چيزي كه بايد در گاو صندوق قرار دهيد

گاوصندوق

يك گاو صندوق مي‌تواند بهترين جايي باشد كه اسناد، جواهرات و اشياء ارزشمند ديگر را در آن نگهداري كنيد. اما اين ممكن است بدترين مكان براي موارد خاص باشد. در اينجا به مواردي اشاره شده كه مي‌تواند به شما كمك كند چه چيزي را در گاو صندوق نگهداري كنيد و چه مواردي را نبايد در آن قرار دهيد.

اين موارد را در گاو صندوق نگه نداريد

۱. نسخه وصيت‌نامه

هيچ‌كس جز شما نمي‌تواند به گاو صندوق دسترسي داشته باشد مگر اين كه رمز و كليد آن را داشته باشد. معمولا اين چيز خوبي است. اما اگر شما بميريد يا ناتوان شويد، ممكن است به يك مشكل تبديل شود.

در برخي كشورها، دارايي‌ها وقتي كه مالك بميرد، مهر و موم مي‌شوند. اين كار مي‌تواند فرآيند دسترسي بازماندگان را به صندوق محدود كند و كسي نتواند به آن دسترسي داشته باشد. وارثان شما ممكن است براي باز كردن قفل گاو صندوق به حكم دادگاه نياز داشته باشند. اين مي‌تواند منجر به تاخير افتادن خواسته‌هاي شما شود و حتي باعث شود برخي از آخرين خواسته‌هاي شما ناديده گرفته شوند.

باز كردن قفل گاوصندوق

سند ديگر كه نبايد در گاو صندوق نگهداري شود، دستورالعمل مراقبت‌هاي پزشكي شما است. اين سند درباره وضعيت سلامت شما بوده كه مواردي مربوط به سلامت شما را در رابطه با درمان پزشكي بيان مي‌كند. سوابق پزشكي بايد در دسترس باشند تا زماني كه شما از نظر فيزيكي ناتوان هستيد دكتر بتواند با توجه به آن از وضعيت و سوابق پزشكي شما مطلع شود تا تجويز درستي را ارائه دهد.

يك راه ديگر اين است كه اين اسناد را در يك مكان امن در خانه نگه داريد و يا به يك خويشاوند يا دوست قابل اعتماد بگوييد كه اين اسناد در كجا هستند. همچنين مي‌توانيد نسخه اصلي وصيت‌نامه خود را در دفتر وكيل خود نگه داريد.

۲. ليست دارايي‌ها

يك گاو صندوق مكاني هوشمندانه براي نگهداري اشياء ارزشمند، مانند جواهرات و سكه‌هاي كمياب است. اما ليستي از چيزهايي كه در آنجا وجود دارد را در جايي ديگر نگهداري كنيد و تمام موارد را در آن ذكر كنيد.

بر خلاف اسباب و اثاثيه منزل، اشياء داخل گاو صندوق بيمه نيستند، بنابراين اگر صندوق شما نابود شود يا در آتش‌سوزي يا سيل گم شود، شانس اين را داريد تا به وسيله اين ليست و ارائه آن به ماموران، آن را پيدا كنيد. بيمه منزل شما ممكن است مقداري پوشش براي محتويات داخل گاو صندوق شما را فراهم كند. در حوادث طبيعي كه ساختمان تخريب مي‌شود ارائه ليست مي‌تواند كمك بزرگي به شما كند.

۳. پول نقد

پول شما در يك بانك بسيار امن‌تر خواهد بود. اين كار حتي ممكن است منافعي نيز در پي داشته باشد. اگر مي‌خواهيد پول نقد در دسترس داشته باشيد، بهتر است آن را در جايي ديگر در خانه مخفي كنيد.

اين موارد را در گاو صندوق بگذاريد

۱. يك فهرست اموال موجود در خانه

در صورت آتش‌سوزي يا يك فاجعه ديگر در خانه، احتمالا همه چيز نابود شده را به خاطر نخواهيد داشت. اما شما به اين اطلاعات نياز داريد تا در صورتي كه اموال خود را بيمه كرده باشيد و يا زماني كه خانه تخريب شده با ارائه اين ليست مي‌توانيد به اموال خود برسيد. ليستي از محتويات منزل‌ تان را در گاو صندوق خود نگهداري كنيد. همچنين مي‌توانيد فهرست موجودي را در يك كشوي قفل‌شده در محل كار، در منزل يكي از بستگان و يا به صورت آنلاين نگه داريد.

۲. گذرنامه

آيا تا به حال پاسپورت خود را از گم كرده‌ايد؟ پس شما مي‌دانيد كه تعويض آن چقدر مشكل است. آن را در گاو صندوق نگهداري كنيد مگر اينكه يك مسافر بين‌المللي باشيد.

۳. سند خانه و يا زمين

تنها زماني كه به سند خانه خود نياز داريد، زماني است كه مي‌خواهيد آن را بفروشيد. در گاو صندوق مي‌توانيد سندهاي خانه، زمين و يا خودروي خود را نگه داريد.

۴. شناسنامه و سند ازدواج

اين موارد استفاده روزمره ندارند و در مواقع خاصي به آنها نياز خواهيد داشت. آنها را مي‌توان در گاو صندوق نگهداري كرد و در در صورت لزوم از آنها استفاده كرد.

۵. اوراق بهادار و اوراق‌قرضه

اينها به طور فزاينده‌اي به صورت الكترونيكي صادر مي‌شوند، اما اگر شما كاغذي داريد، آنها را در گاوصندوق خود نگهداري كرده تا زماني كه مايل بوديد از آنها استفاده كنيد. در برخي موارد، مدارك گم‌شده يا از بين رفته را مي توان جايگزين كرد، اما اين فرآيند مي‌تواند دشوار و زمان‌بر باشد. قبل از اينكه آنها را بايگاني كنيد، فتوكپي يا شماره ثبت و سريال آنها را در جاي ديگري نگه داريد.

۶. جواهرات با ارزشي كه به ندرت استفاده مي‌كنيد

بعضي از جواهرات يادگاري هستند و از آنها استفاده نمي‌شود و يا در بعضي از مواقع نياز به استفاده از آنها را داريد. اين موارد مي‌توانند در صندوق نگهداري شده و در زمان نياز از آنها استفاده كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۷:۱۵ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :