كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

چند نكته مهم در مورد خريد قفل فرمان و قفل پدال

سيستم ضد سرقتي كه امروزه در روند توليد خودروها استفاده مي‌شود، كار سارقين را دشوار كرده است. اما با اين وجود هنوز هم دزديدن خودرو براي برخي از آنها كار ساده‌اي است. يكي از بهترين اقداماتي كه مي‌توانيد براي جلوگيري از ربوده شدن خودرو خود انجام دهيد خريد يك قفل فرمان و قفل پدال مناسب است.
باز كردن اين قفل‌ها معمولا كار كسي كه سال‌ها تجربه در زمينه كليد سازي دارد. البته برخي از سارقين تبحر لازم را دارند اما به دليل زمان‌بر بودن باز كردن اين قفل‌ها ترجيح مي‌دهند اتومبيلي را طعمه خود قرار دهند كه قفل فرمان يا قفل پدال ندارد. در اين مقاله راهنمايي را ارائه كرده‌ايم كه به كمك مطالعه آن مي‌توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد و با خريد يك قفل فرمان يا قفل پدال مناسب ايمني خودرو خود را افزايش دهيد. به خصوص اگر اتومبيل خود را در طول شب و در ساعت‌ها متمادي در فضاي باز و خارج از پاركينگ پارك مي‌كنيد.

چند نكته مهم در مورد خريد قفل فرمان و قفل پدال

چطور مي‎توانيم يك قفل فرمان و قفل پدال مناسب بخريم؟

همانطور كه گفتيم، استفاده از قفل فرمان و قفل پدال نمي‌تواند ايمني صد در صد ايجاد كند. اما با وجود اينكه باز كردن اين قفل‌ها پيچيدگي خاصي دارد و زمان مي‌برد، سارقين معمولا سراغ خودروهايي كه قفل دارند نمي‌روند. حالا از كجا بايد متوجه شويم كه قفل فرمان براي ما مناسب‌تر است يا قفل پدال. در ادامه به صورت اختصاصي در مورد هر يك از اين قفل‌ها صحبت مي‌كنيم.

قفل فرمان

قفل فرمان يك تكه فلز عصايي است كه قابليت تنظيم دارد و همانطور كه از نامش پيداست، فرمان را قفل و غير قابل استفاده مي‌كند. اين قطعه كاربردي براي همه خوردوها مناسب است. چرا كه اندازه آن قابل تنظيم بوده و با هر طرح فرماني همخواني دارد. به اين ترتيب هر نوع خودرويي يك نوع قفل فرمان مخصوص ندارد. به اين ترتيب اگر يكبار اين وسيله را براي خودرو خود خريداري كنيد مي‌توانيد آن را براي خودروهاي بعدي نيز استفاده كنيد. از طرفي فلزي كه براي ساخت اين قفل‌ها استفاده مي‌شود بسيار مقاوم است و براي بريدن آن به زمان زيادي نياز مي‌باشد. پس علاوه بر اينكه باز كردن قفل اين وسيله ايمني كار دشواري است، بريدن آن نيز عملا غير ممكن است. قفل فرمان از دو قسمت مجزا تشكيل شده كه يكي داخل فرمان و ديگري خارج آن قرار مي‌گيرد. به اين ترتيب با يك مكانيسم ساده كششي اين دو بخش به هم چفت شده و با چرخاندن كليد مي‌توانيد فرايند قفل را تكميل كنيد. اين وسيله عملا استفاده از فرمان را غير ممكن مي‌كند.

قفل پدال

قفل پدال هم همانطور كه از نامش مشخص است، براي قفل كردن پدال‌ها كاربرد دارد. اين قفل يك تكه فلزي دارد كه زير پدال‌ها رفته و ترمز و كلاچ را از كار مي‌اندازد. وقتي خودرو ترمز و كلاچ نداشته باشد، حركت آن بي‌فايده بوده و حتي ممكن است منجر به تصادف شود. مهمترين مزيت قفل پدال نسبت به قفل فرمان اين است كه قفل پدال معمولا ارزان‌تر است. هنگام خريد قفل پدال مدل‌هايي را انتخاب كنيد كه همزمان ترمز و كلاچ را مسدود مي‌كنند. متاسفانه برخي از سارقين مي‌توانند قفل پدال‌هايي كه فقط ترمز را درگير مي‌كنند را باز كنند. به اين ترتيب هر چه مكانيسم قفل انتخابي شما پيچيده‌تر باشد، خطر ربوده شدن وسيله نقليه‌تان نيز كمتر مي‌شود.

كداميك بهتر است؟ قفل پدال يا قفل فرمان

همانطور كه گفتيم هر كدام از اين قفل‌ها مزايا و معايب خاص خودشان را دارند. به عنوان مثال نصب قفل فرمان بسيار راحت‌تر از قفل پدال است به همين خاطر اكثر رانندگان استفاده از قفل فرمان را ترجيح مي‌دهند. از طرفي با فرض اينكه سارقين نتوانند قفل را باز يا فلز آن را ببرند، خلاص شدن از شر قفل فرمان براي آنها ساده‌تر است. براي رهايي از اين قفل تعويض فرمان كافيست. اما اگر بخواهند قفل پدالي كه از باز كردنش عاجز هستند را در بياورند بايد پدال‌ها و قسمت مكانيكي خودرو را دستكاري كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۵۱:۳۶ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :