كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

كليد سازي يا معجزه‌اي كه بايد هميشه همراه شما باشد

كليد سازي الوكليد را مي‌توان يكي از قديمي‌ترين شغل‌هاي دنيا دانست، تا دري براي باز كردن بوده است، قفلي براي قفل كردن در و كليدي براي گشودن آن وجود داشته و صد البته كساني هم براي كليد سازي و قفل سازي وجود داشته‌اند. در دوران گذشته كليد سازي بخشي از كارهاي فلزگران بوده است.

البته كليد سازان فقط به دنبال ساخت كليد براي ديگران نبودهاند و كار آنها قفل سازي هم بوده. اين شغل كه هم قفل مي‌ساخته و هم كليد ميساخته است را چلنگري مي‌گفتند.

اين واقعيتي است كه كاري كه ما به آن قفل سازي و كليد سازي ميگوييم از اواسط دوران فلز شروع شده با كشف فولاد به عنوان محكمترين فلزي كه بيشتر تا به امروز ميشناسد اين كار به روش بسيار جديتري پي‌گرفته شده است. هر چه فولادي كه در يك سرزمين توليد مي‌شده باكيفيت‌تر بوده رونق بازار كليد سازي هم بيشتر.

 

كليدسازي

در ايران هم قفل سازي و كليد سازي يك شغل رايج بوده. زيرا از ديرباز فولاد مرغوبي در ايران توليد ميشده است.

در ساخت قفل و كليد فقط استحكام و كارايي آن ملاك نبوده است و قفل سازان به ويژه به ساخت قفل‌هايي تزئيني نيز مي‌پرداخته‌اند.

استاد پرويز تناولي هنرمند مجسمه ساز معاصر كلكسيوني از زيباترين قفل‌هايي كه در ايران ساخته شده را گرد آورده‌اند و در بسياري از مجسمه‌هاي ايشان قفل‌ها و كليد‌هاي قديمي منبع الهام بوده است.

با توسعه صنعت و در عين حال صنعتي‌تر شدن جامع شغل چلنگري دچار تحول شد. قفل ساز كليد سازهاي قديم براي آن كه قفل‌هايشان را فقط با يك كليد بتوان باز كنند قفل را هم منحصر به فرد مي‌ساختند.

البته قفل‌هاي قديمي چندان به استحكام قفل‌هاي جديد نمي‌رسيدند و نسبت به قفل‌هاي عصر صنعتي بسيار راحت تر باز مي‌شوند.

قفل‌ سازي به سرعت با آمدن قفل‌هاي كارخانه‌اي صنعتي از رونق افتاد اما كليد سازي نه اين واقعيتي است كه كليد ساز ها هميشه قفلهاي صنعتي را با يك يا سه كليد اضافه مي‌فروشند اما گم كردن كليد به دنياي قديم و جديد ربطي ندارد.

هميشه كليد قفل ها گم ميشده و ميشود، پس راه حل استفاده از استادان كليد سازي است.

 شغل عجيب كليد سازي

كليد سازي شغلي عجيب است. شايد شما همه روزها از برابر يك مغازه رد شويد و حتي نگاهي به اين مغازه‌هاي كوچك نيندازيد اما روزي كه دست در جيب يا كيف خود كنيد و به دنبال كليدهاي خود بگرديد و آن را نيابيد بايد به ذهن خود فشار بياوريد كه در اطراف خود كجا كليد سازي ديده ايد.

حالا اگر كليد گم كردن شما بي‌وقت بود چه؟ بايد چه كار كنيد؟ پيدا كردن كليد سازي شبانه روزي ديگر مشكل را دو چندان مي‌كند.

راه حل قفل‌هاي با استحكام را صنعت فراهم آورد اما راه حل كليد سازي كه هميشه در دسترس شما باشد را تكنولوژي اينترنت فراهم مي‌آورد.

سايت الو كليد يك سرويس شبانه روزي كليد سازي است شما با استفاده از اين سرويس در هرجاي تهران كه باشيد كليدهاي خود را در جيب داريد.

مجرب‌ترين استادكاران كليد سازي شما را براي ساخت كليد‌هاي گم شده‌تان ياري مي‌رسانند فقط كافي است به يك تلفن دسترسي داشته باشيد و آدرس را به ما بگويد الو كليد به سرعت شما را صاحب كليد هاي گمشدهتان ميكند.

 استفاده از بهترين روش‌هاي كليد سازي بدون تخريب قفل شما يكي از هنرهايي است كه كليد سازي شبانه روزي الوكليد براي شما فراهم مي‌آورد.

اين كه بدون ايجاد خسارت كليد ساز بتواند قفل شما را باز كند بسيار مهم است زيرا قفل‌ها اين روز ها گرانند و گاهي حتي كليد ساز هاي ناوارد به دري كه قفل بر آن است نيز براي باز كردن صدمه ميزنند.

حالا الو كليد را به ياد داشته باشيد مسلما نه براي امروز براي وقتي كه كليد شما نيست و يا گمش كرده‌ايد تا آن موقع هميشه تمام درها به روي شما گشوده باد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۸:۳۴ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :