كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

بهترين جنس قفل از نظر متخصصان كليد سازي

وقتي كه براي منزل، محل كار، شركت يا مغازه خود نيازمند خريد يك قفل مي‌شويد به چه نكاتي توجه مي‌كنيد؟ از چه كسي مشاوره مي‌خواهيد؟ در اين مقاله از سايت الو كليد مي‌خواهيم بهترين جنس قفل را از نظر متخصصان كليد سازي بشناسيم. 

شايد در نگاه اول همه قفل‌ها از آهن ساخت شده باشند و چندان موضوعيتي ندارد كه درباره جنس قفل‌ها با هم صحبت كنيم. اما اين نگاه اول و سطحي‌ترين نوع نگاهي است كه مي‌توان به جنس قفل‌ها داشت. 

متخصصان كليد سازي در الو كليد عملا هر روز با صد‌ها قفل سر و كار دارند كه گاهي نبودن آن قفل‌ها، از بودنشان كارسازتر است و شما با استفاده از اين دسته قفل‌ها فقط سارقان را به باز كردنشان تشويق مي‌كنيد. 

درست است كه تمام قفل‌ها در ظاهر از آهن ساخته شده‌اند اما آهني كه در ساختار قفل‌ها به كار رفته است عملا آلياژ‌هاي گوناگوني دارد كه سبب مي‌شود قفلي كه شما انتخاب كرده‌ايد در برابر برش، ضربه و مواد اسيدي از خود مقاومت نشان دهد. 

ساختار قفل را بيشتر بشناسيد

هر قفل از سه بخش مهم تشكيل شده است. ۱ زبانه آويز،‌ ۲. بدنه اصلي ۳. مكانيسم كليد.

اين واقعي است كه هر يك از اين بخش‌ها بايد از آلياژ‌هاي مناسبي براي مقاومت در برابر انواع ضربات و مواد خورنده برخوردار باشند. 

بيشتر افراد وقتي مي‌خواهند يك قفل را انتخاب كنند بيشتر به جنس زبانه يا حلقه قفل دقت مي‌كنند اين بخش اغلب از فولادي‌هاي آلياژي قوي ساخته شده است. اما متخصصان كليد سازي علاوه بر اين قسمت به قسمت‌هاي ديگر قفل نيز توجه ويژه دارند.  بدنه قفل يكي از اين قسمت‌هاست. شايد باورتان نشود كه قفلي‌كه شما براي خانه يا مغازه خود انتخاب مي‌كنيد، با يك ضربه كوچك به محلي كه زبان قفل در بدنه آن چفت مي‌شود، مي‌شكند و به راحتي باز مي‌گردد. 

قفل‌هاي گوشواره‌اي عملا مقاومت خاصي در اين بخش ندارند. از اين رو متخصصان كليد سازي به شدت درباره جنس بدنه قفل حساس‌اند. استفاده از آلياژ موسوم به چدن در بدنه قفل يكي از بدترين اشتباهات است. اين آلياژ يكي از باستاني‌ترين انواع آلياژ‌هاي مشتق از فلز آهن است. 

درست است كه چدن به اين راحتي‌ها ذوب نمي‌شود و در برابر خوردگي حتي با اسيد از خود مقاومت خوبي نشان مي‌دهد، اما شايد باورتان نشود كه چدن فلزي شكننده است و با چند ضربه نسبتا دقيق به محل مناسب به راحتي مي‌شكند و خُرد مي‌شود. 

توصيه متخصصان كليد سازي براي انتخاب آلياژ مناسب قفل

در اين مقاله بيشتر به جنس مناسب بدنه قفل مي‌پردازيم. بدنه قفل شما بايد از انواع فولاد كربن بالا ساخته شود. شكل دهي فولاد كربن بالاي شما نيز بايد به صورت سرد باشد تا توان مقاومت آن در برابر انواع ضربات بسيار بالا رود. اين آلياژ خاص فولاد‌، اغلب به رنگ سفيد و براق است. همين طور به واسطه وزن بالا و سختي ساخت اين دسته از قفل‌ها قيمت آن نيز از ديگر قفل‌ها گرانتر است. 

استفاده از چند آلياژ به صورت روكش يك ديگر نيز براي ساخت قفل‌هاي گوشواره‌اي روش خوبي است. به اين معني كه هسته مركزي قفل از چدن ساخته شده است اما ورق‌هايي بسيار ضخيم از فولاد و برنج روي هسته مركزي چدني قرار مي‌گيرند و همين سبب مي‌شود، قفل شما مقاومت بسيار بالايي را در برابر انواع ضربات پيدا كند. اين دسته از قفل‌ها به خاطر به‌كار بردن انواع فلز‌هاي ارزان قيمت و گران قيمت در كنار هم قيمت مناسب‌تري نسبت به ديگر قفل‌ها دارند. 

آخرين توصيه‌اي كه متخصصان كليد سازي براي انتخاب قفلي با بدنه قوي دارند اين است كه از قفل‌هاي خاص براي ايمني بيشتر استفاده كنيد. اين واقعيتي است


برچسب: كليد سازي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۲:۳۸ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :