كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

علت كار نكردن ريموت خودرو چيست؟

تقريبا تمام خودروهايي كه امروزه در كارخانه‌هاي مختلف دنيا توليد مي‌شوند، مجهز به سيستم كليد از راه دور يا همان ريموت هستند. اين نوع كليدها علاوه بر اينكه باز و بسته كردن درهاي خودرو را نسبت به گذشته آسان‌تر كرده‌اند، ايمني آن را نيز ارتقاء داده‌اند. همانطور كه از نام اين سيستم مشخص است، كليد از راه دور يك مؤلفه الكترونيكي است كه براي تعامل و كنترل برخي از آپشن‌هاي خودرو كاربرد دارد. به عنوان مثال معمولاً از كليدهاي ريموتي براي كنترل مكانيسم قفل مركزي اتومبيل استفاده مي‌شود. با اين وجود كار نكردن ريموت خودرو معمولاً بدان معني است كه راننده قادر نخواهند بود از راه دور وسيله نقليه خود را كنترل كند. گذشته از ايجاد اختلال در كنترل آپشن‌ها، با خراب شدن اين وسيله، ايمني خودرو نيز پايين مي‌آيد. در بيشتر موارد خرابي ريموت علت پيچيده‌اي ندارد و با تعويض باتري به راحتي حل مي‌شود. اما گاهي نيز مشكل الكترونيكي است و بايد براي حل آن به كليد سازي مراجعه كنيد. در اين مقاله به 4 علت رايج براي كار نكردن ريموت خودرو اشاره كرده و آنها را به تفصيل تشريح كرده‌ايم.

علت كار نكردن ريموت خودرو چيست

ريموت خودرو چيست؟

همانطور كه اشاره كرديم، كليد از راه دور يا همان ريموت در درجه اول وظيفه كنترل آپشن‌هاي خاصي را در وسيله نقليه بر عهده دارد. اما در خودروهاي معمولي عملكرد اصلي اين وسيله، باز و بسته كردن درب‌هاي اصلي و در صندوق عقب است. البته اخيراً به دليل پيشرفت‌هاي تكنولوژيكي، كليدهاي از راه دور علاوه بر كنترل سيستم قفل مركزي، به سيستم دزدگير نيز مجهز شده‌اند.
در حقيقت ريموت‌ها دستگاه‌هاي ساده‌اي هستند كه براي داشتن عملكرد صحيح، به برقراري ارتباط نياز دارند. اين وسيله در واقع يك فرستنده راديويي مينياتوري است كه سيگنال‌هايي را به گيرنده موجود در وسيله نقليه شما مي‌فرستد. اين سينگال‌ها دستور به كار افتادن يا قطع شدن سيستم‌هاي مختلفي كه براي ريموت تعريف شده‌اند را صادر مي‌كنند. ريموت‌ها يا با باتري سكه‌اي يا با باتري ليتيومي كار مي‌كنند.

مهم‌ترين علل كار نكردن ريموت خودرو

تمام شدن عمر باتري

ريموت خودرو از باتري به عنوان منبع اصلي تامين انرژي استفاده مي‌كند. باتري در واقع به طور مستقيم به فرستنده موجود در كليد از راه دور خودرو متصل است. بيشتر ريموت‌ها با باتري‌هاي سكه‌اي يا همان باطري ساعتي بزرگ كار مي‌كنند. بسياري از اين باتري‌ها عمر مفيد كوتاه و مشخصي دارند. از آنجا كه ممكن است روزي چندين بار از اين منبع تغذيه استفاده شود، اصلي‌ترين دليل كار نكردن ريموت خودرو تمام شدن باتري است.

آسيب ديدن فرستنده يا گيرنده

همانطور كه قبلاً نيز به طور خلاصه گفتيم، ريموت بر مبناي اصول ارتباطات كار مي‌كند. اين ارتباط شامل انتقال و دريافت يك سيگنال خاص است. ريموت با تبادل اين سيگنال‌ها با گيرنده زوجي كه در وسيله نقليه شما وجود دارد، يك عملكرد خاص را انجام مي‌دهد. در واقع سيگنال‌هايي كه منتقل مي‌شوند مترادف با يك عمل تعريف شده هستند. اين عمل مي‌تواند از قفل كردن درب ماشين گرفته تا روشن شدن موتور متغير باشد.

اگر فرستنده ريموت آسيب ديده باشد، نمي‌تواند با گيرنده خودرو تعامل موفقيت‌آميزي داشته باشد. آسيب ديدن فرستنده نيز مي‌تواند چنين مشكلي را ايجاد كند. بنابراين اغلب كارشناسان بعد از چك كردن باتري به سراغ بررسي وضعيت گيرنده و فرستنده در ريموت و خودرو مي‌روند.

تنظيم نبودن كد ريموت

براي اينكه ارتباط بين فرستنده و گيرنده به درستي برقرار شود، ريموت بايد با خودرو تنظيم باشد. اگر كد ريموت با فرستنده داخلي خودرو همخواني نداشته باشد، هر چقدر هم كه تلاش كنيد نمي‌توانيد با استفاده از كليد از راه دور عملكردهاي مختلف خودرو را به كار بياندازيد. اين مشكل بيشتر براي افرادي پيش مي‌آيد كه تازه وسيله نقليه صفر كيلومتر خود را از شركت خودروسازي يا نمايندگي تحويل گرفته‌اند. كد وارد شده به كليد از راه دور بايد شبيه كد فرستنده باشد. فرآيند وارد كردن كد روي فرستنده و گيرنده، اغلب به طور همزمان انجام مي‌شود.

شكسته شدن ريموت

شكسته شدن يكي ديگر از دلايل عمده كار نكردن ريموت خودرو است. اگر قطعات مكانيكي داخل ريموت جابه‌جا شده يا آسيب ديده باشد، ريموت ماشين كار نخواهد كرد. حتي اگر فرستنده و گيرنده شما كاملاً با هم تنظيم باشند. منظور از بخش‌هاي مكانيكي داخلي، ترمينال‌هاي باتري و ساير قطعات لحيم شده است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۱:۳۹ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :