كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

تفاوت كليد هوشمند با سيستم ورود بدون كليد در خودرو چيست؟

اگر قصد خريد يك خودرو جديد را داريد، حتما بايد قبل از هر اقدامي در مورد آپشن‌هاي خودرو مورد نظر خود اطلاع داشته باشيد. در برخي از مواقع عملكرد مشابه آپشن‌هاي مختلف در خودروها ما را دچار گمراهي كرده و ممكن است در زمان خريد دچار مشكل شويم. كليد هوشمند و سيستم ورود بدون كليد دو آپشن متفاوت و بسيار شبيه به هم هستند كه اكثرا با هم اشتباه گرفته مي‌شوند. در اين مقاله به تشريح تفاوت‌هاي جزئي اين دو سيستم پرداخته‌ايم. پس اگر از علاقمندان به خودرو به خصوص خودروهاي لوكس هستيد، ما را تا انتهاي اين مقاله همراهي كنيد.

چه تفاوتي بين كليد هوشمند با سيستم ورود بدون كليد وجود دارد؟

براي اين كه تفاوت اين دو سيستم را به درستي درك كنيد، ابتدا بايد با آنها آشنا شويد.

سيستم ورود بدون كليد چيست؟

سيستم ورود بدون كليد، كه گاهي اوقات در زبان فارسي به آن سيستم كيلس اينتري نيز گفته مي‌شود، به شما اين امكان را مي‌دهد كه بدون استفاده از سوئيچ خودرو درها را قفل و باز كنيد. در اين سيستم حتي نيازي نيست كه دكمه‌اي را براي ورود به خودرو از راه دور فشار دهيد. وسايل نقليه مجهز به اين سيستم داراي كليد هستند. اما مالكين اين خودروها نيازي ندارند كه براي باز كردن و بستن قفل آن از اين سوئيچ استفاده كنند.

تفاوت كليد هوشمند با سيستم ورود بدون كليد در خودرو

كليد هوشمند چيست؟

سيستم كليد هوشمند يك قدم جلوتر از فناوري خودكار است. با استفاده از اين فناوري براي باز و بسته كردن در خودرو نياز به سوئيچ نداريد. اين سيستم كمي پيشرفته‌تر از PKE استاندارد يا سيستم ورود بدون كليد منفعل و فناوري از راه دور است.

كليدهاي هوشمند داراي يك تراشه ويژه در داخل ريموت خودرو هستند. خودرو اين تراشه را از طريق مولد پالس راديويي در ريموت تشخيص مي‌دهد. پالس راديويي از طريق آنتن‌هاي داخلي اتومبيل منتشر مي‌شوند و به شما اين امكان را مي‌دهند كه كارهاي معمولي مانند قفل و باز كردن درها را بدون نياز به سوئيچ انجام دهيد.

براي انجام كارهايي مانند قفل كردن يا باز كردن در، با داشتن كليد هوشمند نيازي به فشار دادن دكمه نداريد. خودروهاي مجهز به اين سيستم، نزديك شدن كسي كه ريموت در جيبش قرار دارد را حس كرده و به طور خودكار قفل درها را باز مي‌كنند. علاوه بر اين، بسياري از كليدهاي هوشمند بدون نياز به فشار دادن دكمه‌هاي روي ريموت كنترل، خودرو را روشن مي‌كنند. 
برخي از مدل‌هاي پيشرفته اين سيستم مي‌توانند كارهاي بيشتري مانند موارد زير را نيز انجام دهند:

  • تنظيم خودكار روي آخرين كاربر
  • تنظيمات برگزيده كاربر مانند به خاطر سپردن موقعيت فرمان، دماي كابين و پخش موسيقي
  • سفارشي كردن محدوديت‌هاي ديگر

در اتومبيل‌هاي قديمي كه از سيستم ورود بدون كليد منفعل‌تر استفاده مي‌كنند، معمولا براي روشن كردن خودرو بايد كليد در جاي خودش روي فرمان قرار بگيرد. اما خودروهاي جديدتر كه داراي فناوري پيشرفته‌تر ورود بدون كليد هستند، به شما اين امكان را مي‌دهند كه با وجود اينكه سوئيچ هنوز در جيب‌تان است بتوانيد خودرو را روشن كنيد.

مقايسه سيستم ورود بدون كليد و كليد هوشمند

بنابراين تفاوت بين كليد هوشمند و سيستم ورود بدون كليد چيست؟ هر دو يك نوع فناوري هستند كه به شما امكان قفل و باز كردن درب‌هاي خودرو را از راه دور مي‌دهند. ضمن اين كه مي‌توانيد از هر دو فناوري براي روشن كردن اتومبيل خود از راه دور استفاده كنيد. تفاوت اصلي آنها اين است كه سيستم كليد هوشمند مي‌تواند به نوعي همان سيستم ورود بدون كليد باشد، اما همه ريموت‌هاي مجهز به سيستم ورودي بدون كليد، كليد هوشمند نيستند.

كليدهاي هوشمند امكانات بيشتري نسبت به ريموت‌هايي دارند كه از سيستم ورودي بدون كليد استاندارد استفاده مي‌كنند. با داشتن كليدهاي هوشمند مي‌توانيد بسته به نزديكي خود به خودرو، بدون فشار دادن دكمه، درها را قفل يا باز كنيد. تراشه موجود در كليد هوشمند بسته به آخرين كاربري كه از ريموت استفاده كرده است، امكان تنظيمات خاص را دارد.

از سوي ديگر، كليدهاي هوشمند يك قدم جلوتر از سيستم ورود بدون كليد هستند. اين ريموت‌هاي خاص به شما امكان مي‌دهند كه كارهاي بيشتري انجام دهيد و لازم نيست حتما از كليد استفاده كنيد يا براي انجام آن كار خاص دكمه‌اي را فشار دهيد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۵۹:۰۲ توسط:mehdi موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :