كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو .

كليد سازي ، كليد يدكي ، سوئيچ خودرو

چگونه يك گاو صندوق را باز كنيد بخش دو

3. صفحه شماره‌گيري را در جهت ساعتگرد بچرخانيد و با دقت به صداي دو كليك در كنار يك ديگر گوش دهيد: به آرامي آن را بچرخانيد تا متوجه موقعيت صحيح صفحه شماره‌گيري شويد.

· يك كليك نسبت به ديگري آهسته‌تر خواهد بود، چرا كه قطعه‌اي كه صدا را ايجاد مي‌كند به سمت يك طرف شيب‌دار است.

· شما در حال گوش دادن به صدايي هستيد كه نوك سوزن در حال حركت، زماني كه در زير بازوي اهرمي لغزش مي‌كند ايجاد خواهد كرد. هر يك از اين قطعات به هنگام عبور از اهرم “كليك” مي‌كنند.

· منطقه تماس به بخشي اطلاق مي‌شود كه صفحه شماره‌گير بين اين دو كليك‌ها قرار مي‌گيرد.

4. دوباره قفل را تنظيم كرده و اين كار را تكرار كنيد: صفحه شماره‌گير را چند مرتبه در جهت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد، سپس هنگامي كه آن را به آرامي در جهت ساعتگرد مي‌چرخانيد به صداي آن گوش كنيد

· صداي كليك در مقايسه با بقيه صداها ضعيف‌تر يا مبهم‌تر است. اين روند را دو يا سه بار تكرار كنيد و الگوي دو كليك در اين نزديكي را در يك منطقه ثابت از صفحه شماره‌گيري صحت سنجي كنيد.

پيدا كردن منطقه تماس

5. صفحه شماره‌گيري را در جهت ساعتگرد بچرخانيد تا زمانيكه موقعيت صفحه شماره‌گيري در مقابل صداي دو كليك قرار بگيرد: هنگامي كه محل دو كليك (منطقه تماس) را پيدا كرديد، صفحه شماره‌گيري را 180 درجه بچرخانيد تا دقيقا در مقابل موقعيت آن قرار بگيرد.

· از اين منطقه تحت عنوان پاركينگ چرخ‌ها ياد مي‌شود. شما چرخ‌ها را در اين محل قرار داده‌ايد و مي‌توانيد با چرخاندن صفحه شماره‌گيري و شمارش تعداد، آنها را انتخاب كنيد.

6. صفحه شماره‌گيري گاو صندوق را در جهت عقربه‌هاي ساعت بچرخانيد و هر زماني كه به نقطه اصلي رسيديد به آن گوش دهيد. هر بار كه به نقطه‌اي كه چرخ دنده‌ها را در آن پارك كرده‌ايد مي‌رسيد به صداي آن دقيق توجه كنيد.

· به ياد داشته باشيد هنگامي كه به موقعيت پارك شده مي‌رسيد كه 180 درجه از منطقه تماس اصلي كه قبلا پيدا كرده‌ايد فاصله دارد، به صداي آن دقيقا گوش دهيد.

· اولين بار كه از اين موقعيت عبور مي‌كنيد، بايد يك صداي كليك به هنگام درگير شدن چرخ دنده بشنويد و سپس شروع به گوش دادن به صداي چرخ دنده كنيد.

· بعدها، اگر فقط يك چرخ دنده اضافي وجود داشته باشد، شما يك صداي كليك خواهيد شنيد.

7. به چرخش ادامه دهيد و تعداد كليك‌هايي كه مي‌شنويد را به ياد داشته باشيد: فقط تعداد كليك‌هايي كه در منطقه پارك شده قابل شنيدن هستند را شمارش كنيد.

· اگر صداي كليك‌هاي زيادي مي‌شنويد يا متوجه صداي كليك در موقعيت اشتباه مي‌شويد، ممكن است هنگام پارك كردن چرخ دنده اشتباهي مرتكب شده باشيد.

دوباره از ابتداي اين بخش شروع كنيد و اطمينان حاصل كنيد كه صفحه شماره‌گيري گاو صندوق را به طور كامل با دادن چند چرخش اضافي تنظيم كنيد.

· اگر هنوز با مشكل مشابهي مواجه هستيد، به احتمال زياد گاو صندوق كه شما در حال استفاده از آن هستيد، مي‌تواند مجهز به تكنولوژي Anti Cracking باشد. ممكن است لازم باشد با يك قفل ساز حرفه‌اي تماس بگيريد.

8. تعداد كل كليك‌ها را يادداشت كنيد: هنگامي كه از نقطه مورد نظر عبور مي‌كنيد و هيچ صداي كليك اضافي نمي‌شنويد، به تعداد كل كليك‌ها توجه داشته باشيد. اين تعداد چرخ‌ها در قفل تركيبي است

· هر چرخ دنده مطابق با يك عدد در تركيب است، بنابراين شما اكنون مي‌دانيد كه تعداد اعدادي كه شما نياز به وارد كردن داريد چقدر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۱۹:۲۱ توسط:mehdi موضوع:

7 مكان غير قابل پيش بيني كه شما مي‌توانيد كليد يدكي خود را پنهان كنيد

كليد يدكي را زير موكت جلوي درب ورودي پنهان نكنيد. در عوض آن را در يكي از اين 7 مكان غير قابل پيش بيني مخفي كنيد.

هميشه داشتن يك كليد يدكي براي خانه شما مي‌تواند يك ايده خوب باشد. اگرچه اين يك تهديد امنيتي آشكار است، همچنين مي‌تواند به شما در ورود به خانه‌تان  در صورت فراموش كردن كليد اصلي كمك كند. واضح است كه اين مي‌تواند از پرداخت هزينه‌هاي زياد به قفل ساز براي باز كردن درب جلوگيري كند.

كليد سازي الو كليد آماده ارائه خدمات به شما مي باشد تنها با 1763 تماس بگيريد

مي‌تواند از پرداخت هزينه‌هاي زياد به قفل ساز براي باز كردن درب جلوگيري كند.

با اين وجود، اگر نتوانيد به كليد يدكي خود دسترسي داشته باشيد، عملا قابل استفاده نخواهد بود. همچنين قرار دادن آن در جايي كه بيش از حد آشكار است، مانند زير يك گلدان، موكت پادري و يا سنگ نما، تقريبا مثل باز رها كردن درب خانه شما خواهد بود. به عنوان يك قاعده كلي، شما بايد كليد يدكي خود را در فاصله‌اي خيلي دور از درب ورودي اصلي خانه و همه مكان‌هاي رايج كه مردم تمايل به پنهان كردن كليد‌هاي يدكي خود دارند، نگهداري نكنيد.

اين كار فقط نياز به كمي خلاقيت و زمان دارد تا چند مكان مخفي براي كليد‌هاي يدكي در اطراف خانه‌تان  پيدا كنيد. در زير هفت مكان غير معمول وجود دارد كه مي‌توانيد براي پنهان كردن كليد يدكي خود از آنها الهام بگيريد.

مكان‌هاي غير معمول قرار دادن كليد يدكي

· پنهان كردن در زير سنگ ممكن است مكان مناسبي نباشد، اما در زير يك آبپاش يك مكان واضح نيست. آن را در زير زمين دفن كنيد، و تنها گوشه‌اي از آن را در بيرون از خاك قرار دهيد. اما به جاي آبياري چمن‌هاي شما، اين فقط ظرفي است كه كليدهاي شما را نگه مي‌دارد. اين هم مقرون به صرفه و هم غير قابل تشخيص است. البته اين در صورتي است كه شما يك آبپاش واقعي داشته باشيد، در غير اينصورت اين كار را نكنيد.

كليد يدكي

· پيدا كردن يك مكان در قاب پنجره براي پنهان كردن كليد كار دشواري نيست. شما مي‌توانيد يك قلاب و حلقه اتصال به كليد ضميمه كنيد و قطعه ديگر را در داخل لبه از پايين‌ترين بخش چارچوب پنجره خود نگهداري كنيد، به عنوان مثال در نزديكي پنجره يا واحد تهويه مطبوع. همچنين مي‌توانيد يك كليپ كاغذي يا يك قطعه كوچك رشته را به كليد متصل كنيد و آن را در يكي از درزها قرار دهيد به طوري كه فقط بخش بسيار كوچكي از سيم يا رشته در معرض ديد باشد كه خيلي جلب توجه نمي‌كند، بدين ترتيب مكان آن خيلي واضح نخواهد بود.

· كليد يدكي خود را در يك درخت جاساز كنيد كه احتمالا عجيب و غريب به نظر مي‌رسد. اما اگر شما در يك خانه با پوشش انبوهي از درختان زندگي مي‌كنيد، اكثر مردم به فكر بررسي تمام درخت‌ها براي پيدا كردن يك كليد نخواهند افتاد. يك درخت را در فاصله دوري از خانه خود انتخاب كنيد و يك حفره در تنه درخت ايجاد كنيد و كليد يدكي خود را درون آن قرار دهيد.

· براي امنيت بيشتر، تمام روش‌هاي فوق را اعمال كنيد و كليد يدكي را در نزديكي خانه همسايه خود قرار دهيد، البته اين در صورتي است كه به همسايگان خود اعتماد داشته باشيد. در اين صورت اگر كسي كليد را پيدا كند، احتمال كمي وجود دارد كه از آن براي باز كردن خانه كناري استفاده كند.

· براي اينكه يك گام فراتر برويد، سعي كنيد كليد را در خيابان بعدي يا حتي چند بلوك دورتر پنهان كنيد. تا زماني كه شما در معرض خطر نباشيد، مجاز خواهيد بود و مي‌توانيد به ياد داشته باشيد كه كليد خود را در كجا پنهان كرده ايد، لازم نيست نگران كسي باشيد كه آن را پيدا كند چرا كه نمي‌داند از آن در كجا استفاده كند.

· مخفي كردن يك كليد با استفاده از آهنربا نيز نسبتا رايج است، اما آنها دقيقا امن‌ترين نقطه براي مخفي كردن يك كليد يدكي نيستند. با اين حال، اگر شما در خانه نيستيد، اين بدان معني است كه كليد يدكي شما هم در خانه نيست. اين عاقلانه است كه كليد را با يك نوار چسب به يك آهنربا بچسبانيد و آن را در پشت وسيله‌اي آهني مانند چراغ روشنايي يا كنار پايه سايبان در حياط قرار دهيد. چرا كه در اينصورت با جابجايي شما در بزرگراه، كليد يدكي‌تان  در مكان خود باقي خواهد ماند.

· يك گزينه مشابه، در عين حال امن‌تر، استفاده از جعبه دريافت بسته‌هاي پستي است. بديهي است، اين دستگاه فقط زماني كار مي‌كند كه تركيب چهار رقمي آن را وارد كنيد. شما همچنين مي‌توانيد كليد يدكي ماشين خود را نيز بدون هيچگونه ترسي از دزديده شدن خودروي خود در اين جعبه‌هاي پستي، نگهداري كنيد.

هر كجا كه تصميم به مخفي كردن كليد خود داشته باشيد، سعي كنيد مكاني كه بيش از حد آشكار است را انتخاب نكنيد. اگر شما نياز به استفاده از كليد يدكي خود داشته باشيد، از نگه داشتن آن در محل قبلي خودداري كنيد. هر بار كه از آن استفاده مي‌كنيد، مكان مخفي آن را تغيير دهيد و پس از چند ساعت آن را جايگزين كنيد.

· همچنين از كليد يدكي براي باز كردن درب‌هاي جانبي خود استفاده كنيد و هيچ گاه براي درب ورودي اصلي خانه‌تان  از كليد يدكي استفاده نكنيد.

· اگر عادت به گم كردن كليدهاي خود داريد، ممكن است بخواهيد سيستم قفل درب خانه‌تان را ارتقاء دهيد يا از يك پد شماره‌اي يا حتي يك قفل هوشمند استفاده كنيد. در اينصورت مي‌توانيد با گوشي هوشمند خود آن را باز و بسته كنيد. اين باعث مي‌شود ديگر نيازي به كليد يدكي نداشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۵۸:۵۹ توسط:mehdi موضوع:

باز كردن قفل گاو صندوق چگونه است؟

اگر كد امنيتي گاوصندوق خود فراموش كرده باشيد، كمك گرفتن از يك قفل ساز حرفه‌اي مي‌تواند هزينه زيادي را براي شما در پي داشته باشد، همچنين تلاش براي باز كردن آن با اعمال زور مي‌تواند ابزار و گاوصندوق شما را خراب كند.

دراين صورت باز كردن قفل گاو صندوق نياز به صبر و تلاش زيادي دارد، اما شما به يك كيف پول كامل و ايمن همراه با احساس رضايت دست خواهيد يافت.

نكات بسيار دقيقي در اين مقاله ارائه شده است كه مي‌تواند اطلاعات فوق العاده‌اي براي هر نويسنده در زمينه داستان‌هاي تخيلي صحنه جرم به حساب بيايد. از مرحله اول بخوانيد تا متوجه شويد چگونه يك گاوصندوق را باز كنيد!

يادگيري چگونگي كاركرد توابع قفل تركيبي گاوصندق

از شماره‌گير تركيبي شروع كنيد: محفظه يك قفل تركيبي به صورت دايره‌اي و چرخشي است. اعداد در سراسر دور آن نوشته مي‌شوند، معمولا با 0 در بالاي صفحه شروع مي‌شوند و هنگامي كه شما در جهت حركت عقربه‌هاي ساعت آن را مي‌چرخانيد، اين اعداد افزايش مي‌يابند. به غير از باز كردن قفل گاوصندوق با اعمال فشار (كه بسيار سخت است) ، ورود يك سري اعداد با شماره تركيبي صحيح تنها راه باز كردن آن خواهد بود.

2. يادگيري نحوه كاركرد اسپيندل: اين يك سيلندر كوچك و ساده است كه به شماره‌هاي تركيبي متصل شده است. هنگام چرخش صفحه شماره‌گير، اسپيندل نيز مي‌چرخد.

· اسپيندل و قطعات ديگر حتي با باز كردن درب گاوصندوق باز نمي‌شوند

3. با نحوه اتصال چرخه درايو به اسپيندل آشنا شويد: واقع در انتهاي اسپيندل (در طرف ديگر شماره‌گير تركيبي)، اين قطعه دايره‌اي بر روي اسپيندل پيچيده شده و همراه با آن مي‌چرخد.

· يك پين كوچك درايو كه از چرخه درايو گسترش يافته است براي جلوگيري از گيركردن چرخ دنده‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد و چرخش آنها را تنظيم مي‌كند.

4. با چرخ دنده‌هاي گاوصندوق كه تحت عنوان نگهدارنده نيز شناخته مي‌شوند آشنا شويد: اين اشياء دايره‌اي، اسپيندل را احاطه مي‌كنند اما به آنها متصل نيستند. آنها بايد با پين ​​درايو به منظور چرخش درگير شوند.

· يك قفل تركيبي داراي يك چرخ براي هر عدد در تركيب خود (معمولا 2-6) است. به عنوان مثال، يك قفل با تركيب 3 عدد (به عنوان مثال 25-7-14) داراي سه چرخ است.

· دانستن اينكه چه تعداد چرخ دنده‌ها براي بازكردن گاوصندوق نياز است، حائز اهميت است اما راه‌هايي براي كشف اين شماره بدون دانستن تركيب نيز وجود دارد (به بخش‌هاي بعد مراجعه كنيد).

· زبانه‌هاي كوچكي بر روي چرخ دنده وجود دارد كه در برابر پين درايو و يا چرخ دنده  بعدي و مجموعه آنها مقاومت مي‌كند. اين واژه براي اين راهنما مهم نيست، فقط كافي است بدانيد كه چرخ درايو با چرخ دنده‌ها در تماس قرار مي‌گيرد و چرخش آنها را تنظيم مي‌كند.

5. شبيه سازي حصار: حصار يك ميله كوچك است كه به آرامي روي چرخ دنده قرار مي‌گيرد. (اين كار مانع از چرخش آنها نمي‌شود.) حصار به يك مكانيسم اهرمي متصل مي‌شود كه مسئول حفظ امنيت آن است. تا زماني كه حصار در جاي خود نگه داشته مي‌شود، قفل گاوصندوق بسته مي‌ماند.

· متون قديمي‌تر ممكن است از اين بخش تحت عنوان قفل قطره‌اي، قطره چنگالي (يك اصطلاح منسوخ براي هر جسمي كه داراي بلوك‌هايي است كه با ساير بخش‌ها درگير است) ياد كرده باشند.

6. درك چگونگي حركت چرخ‌ها در هر چرخ دنده: هر چرخ دنده داراي يك شكاف (همچنين با نام دروازه شناخته مي‌شود) در يك نقطه در طول دور چرخش خود است.

هنگامي كه هر چرخ دنده چرخانده مي‌شود، شكاف در بالاي آن قرار مي‌گيرد، و حصار در بين اين شكاف‌ها واقع مي‌شود. اهرم حركت مي‌كند و مكانيسم قفل درب باز مي‌شود.

· شما مي‌توانيد ببينيد كه چرا يك چرخ دنده براي هر شماره تركيبي وجود دارد. هنگامي كه شماره اول را شماره گيري مي‌كنيد، چرخ اول مي‌چرخد تا در موقعيتي قرار بگيرد كه شكاف آن مستقيما زير حصار باشد.

سپس جهت چرخش را برعكس مي‌كنيد تا به سمت چرخ دنده بعدي چرخانده شده و در موقعيت صحيح قرار بگيرد.

· چرخ دنده درايو نيز به دلايل مختلفي داراي شكاف‌هايي است. هدف مورد نظر براي اين راهنما مهم نيست، اما به ياد داشته باشيد كه اين قطعه هر بار كه از اهرم عبور مي‌كند (بخش ثابت متصل به حصار) بر روي آن” كليك” مي‌كند.

· (اطلاعات اضافي براي افراد كنجكاو: هنگامي كه حصار جدا مي‌شود و مكانيزم قفل را آزاد مي‌كند، محفظه درايو محكم بر روي پيچ متصل مي‌شود و به لحاظ فيزيكي درب را مسدود مي‌كند و از مسير آن خارج مي‌شود.)

7· بر اساس دانش و اطلاعات خود به بخش مناسب برويد: اگر از قبل مي‌دانيد قفل تركيبي شما از چند عدد تركيبي تشكيل شده است، به طور مستقيم به بخش “آزمايش كردن شماره” برويد. در غير اين صورت، براي يادگيري نحوه «يافتن تعداد شماره‌هاي تركيبي» به خواندن مطلب ادامه دهيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۵:۰۸ توسط:mehdi موضوع:

سوئيچ خودرو هميشه همراه شماست اگر گم شود چه كار بايد كرد

سوئيچ خودرو را تا به حال گم كردهايد؟ شايد براي اين موضوع عذاب آور راههاي‌ بسيار زيادي را در پيش گرفته باشيد. اين كه در كيف خود يك سوئيچ زاپاس را داشته باشيد يا در خودِ ماشين يك سوئيچ را مخفي كرده باشيد. 

ولي ما در اين مقاله ميخواهيم شما را با روشي آشنا كنيم كه اگر سوئيچ خودرو را گم كرديد با ايمنترين روش ممكن، آن را به دست آوريد بيآنكه احتمال سرقت خودرو خود را بالا ببريد. بله بسياري اوقات مخفي كردن يك كليد يدكي در ماشين سبب ميشود كه شما احتمال سرقت ماشين خود را بالا ببريد. سوئيچ خودرو جايي در زير موكت صندوق عقب ندارد.

سوئيچ خودرو شما هر چه قدر هم كه خوب مخفي شده باشد باز هم قابل باز يابي است و اين راهي است كه تمام سارقان ميدانند پس به هيچ عنوان سوئيچ خودرو را داخل ماشين پنهان نكنيد، زيرا سارقان با اندكي گشتن ماشين، آن را مييابند و به راحتي ماشين شما را ميذردند.

اما چاره چيست به خصوص اگر از آن دسته افراد هستيد كه سوئيچ خودرو را به راحتي گم ميكنيد. شما دو راه داريد يا سوئيچ يدكي خودرو را در جايي مخفي كنيد كه در هنگام گم كردن آن به آن دسترسي داشته باشيد و يا راهي بهتر را درپيش بگيريد.

الو كليد اساسا براي شما سرويس هاي متنوع خود را بنا كرده است. كافي است با ما تماس بگيريد و به سرعت يك كليد يدكي از ماشين خود را دريافت كنيد. اما چرا الوكليد بهترين راه به دست آوردن كليد يدكي خودرو است. اين موضوعي است كه در چند سطر آينده به آن ميپردازيم.

 مزيت استفاده از سرويس الوكليد براي ساخت سوئيچ خودرو

ساخت سوئيچ خودرو

اين روزها بيشتر خودروها از ايموبلايزر در سوئيچ خودرو خود استفاده ميكنند. اين سيستم يك سيستم ارسال كد نرم افزاري به كامپيوتر خودرو ميفرستد تا اين قسمت حياتي شروع به كار كند. اساسا براي دزدي بيشتر خودروهاي توليد شده بعد از سال 2013 نياز به هك كردن ايموبلايزر است. اما اين مكانيسم با سوئيچ خودرو شما كار ميكند يعني فقط بايد سوئيچ خودرو شما كد ياد شده را به كامپيوتر ECU بفرستد.

كار ايموبلايزر همان اندازه كه كار دزدها را مشكل ميكند كار ساختن سوئيچ يدكي خودرو را هم سخت ميكند. با استفاده از اين روش كد گذاري سرقت خودروها بسيار كم شد اما اگر سوئيچ خودرو شما گم شد بايد حتما به يك كليد ساز مجاز و البته معتبر مراجعه كنيد يا آن كه يك كليد سازي خوب و با كيفيت را به نزد خود فرا بخوانيد مانند الوكليد.

اما براي اين كه كار ساختن سوئيچ خودرو يدكي شما راحت تر انجام شود. به چند نكته مهم توجه كنيد.

  1. كليد يدكي خود رو را در جايي مناسب به غير از ماشين نگه داريد.
  2. سوئيچ خودرو براي باز كردن خودرو در كنار سوئيچ يدكي داشته باشيد.
  3. اگر ماشين شما داراي مستر كليد و يا كارت سوئيچ است به هنگام فراخواندن الوكليد آن را در كنار داشته باشيد.
  4. حتما كارت ماشين و مدركي شناسايي براي احراز هويت مالك ماشين را به همراه داشته باشيد.

اما اگر در مسافرت سوئيچ شما گم شد چه كار بايد كرد

هميشه در مسافرتها مدارك شناسايي خودرو را در جايي به غير از خود ماشين نگهداريد همين بهترين راهكار است اين واقعيتي است كه ماشين شما بايد كاملا باز شود يعني نه تنها سوئيچ خودرو بلكه سوئيچ يدكي قفل فرمان هك ايموبلايزر نيز بايد صورت بگيرد پس حتما اگر در تهران به سر مي بريد الو كليد را در كنار خود بدانيد.

باز كردن  قفل خودرو بدون هرگونه تخريب

باز كردن قفل ماشين

هك ايموبلايزر براي ساخت سوئيچ خودرو يدكي، هميشه ميتواند با از دست رفتن كامپيوتر و قفل سنگين آن همراه باشد اين موضوع به خصوص در خودروهايي كه بايد كد ايموبلايزر از برخي اعداد مانند شماره شاستي استخراج شود، بسيار صورت ميگيرد. الو كليد در اين مواقع بهترين كارشناسان خود را براي ساخت سوئيچ يدكي خودرو ارسال ميكند تا به سرعت بتوانيد بدون كوچكترين خسارتي سوئيچ يدكي خود را بسازيد.

گم كردن سوئيچ خودرو موضوع بسيار اعصاب خرد كنيد است اما شما الو كليد را در كنار خود داريد پس راحت باشيد. هيچ مشكلي وجود ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۹:۱۵ توسط:mehdi موضوع:

كليد سازي يا معجزه‌اي كه بايد هميشه همراه شما باشد

كليد سازي الوكليد را مي‌توان يكي از قديمي‌ترين شغل‌هاي دنيا دانست، تا دري براي باز كردن بوده است، قفلي براي قفل كردن در و كليدي براي گشودن آن وجود داشته و صد البته كساني هم براي كليد سازي و قفل سازي وجود داشته‌اند. در دوران گذشته كليد سازي بخشي از كارهاي فلزگران بوده است.

البته كليد سازان فقط به دنبال ساخت كليد براي ديگران نبودهاند و كار آنها قفل سازي هم بوده. اين شغل كه هم قفل مي‌ساخته و هم كليد ميساخته است را چلنگري مي‌گفتند.

اين واقعيتي است كه كاري كه ما به آن قفل سازي و كليد سازي ميگوييم از اواسط دوران فلز شروع شده با كشف فولاد به عنوان محكمترين فلزي كه بيشتر تا به امروز ميشناسد اين كار به روش بسيار جديتري پي‌گرفته شده است. هر چه فولادي كه در يك سرزمين توليد مي‌شده باكيفيت‌تر بوده رونق بازار كليد سازي هم بيشتر.

 

كليدسازي

در ايران هم قفل سازي و كليد سازي يك شغل رايج بوده. زيرا از ديرباز فولاد مرغوبي در ايران توليد ميشده است.

در ساخت قفل و كليد فقط استحكام و كارايي آن ملاك نبوده است و قفل سازان به ويژه به ساخت قفل‌هايي تزئيني نيز مي‌پرداخته‌اند.

استاد پرويز تناولي هنرمند مجسمه ساز معاصر كلكسيوني از زيباترين قفل‌هايي كه در ايران ساخته شده را گرد آورده‌اند و در بسياري از مجسمه‌هاي ايشان قفل‌ها و كليد‌هاي قديمي منبع الهام بوده است.

با توسعه صنعت و در عين حال صنعتي‌تر شدن جامع شغل چلنگري دچار تحول شد. قفل ساز كليد سازهاي قديم براي آن كه قفل‌هايشان را فقط با يك كليد بتوان باز كنند قفل را هم منحصر به فرد مي‌ساختند.

البته قفل‌هاي قديمي چندان به استحكام قفل‌هاي جديد نمي‌رسيدند و نسبت به قفل‌هاي عصر صنعتي بسيار راحت تر باز مي‌شوند.

قفل‌ سازي به سرعت با آمدن قفل‌هاي كارخانه‌اي صنعتي از رونق افتاد اما كليد سازي نه اين واقعيتي است كه كليد ساز ها هميشه قفلهاي صنعتي را با يك يا سه كليد اضافه مي‌فروشند اما گم كردن كليد به دنياي قديم و جديد ربطي ندارد.

هميشه كليد قفل ها گم ميشده و ميشود، پس راه حل استفاده از استادان كليد سازي است.

 شغل عجيب كليد سازي

كليد سازي شغلي عجيب است. شايد شما همه روزها از برابر يك مغازه رد شويد و حتي نگاهي به اين مغازه‌هاي كوچك نيندازيد اما روزي كه دست در جيب يا كيف خود كنيد و به دنبال كليدهاي خود بگرديد و آن را نيابيد بايد به ذهن خود فشار بياوريد كه در اطراف خود كجا كليد سازي ديده ايد.

حالا اگر كليد گم كردن شما بي‌وقت بود چه؟ بايد چه كار كنيد؟ پيدا كردن كليد سازي شبانه روزي ديگر مشكل را دو چندان مي‌كند.

راه حل قفل‌هاي با استحكام را صنعت فراهم آورد اما راه حل كليد سازي كه هميشه در دسترس شما باشد را تكنولوژي اينترنت فراهم مي‌آورد.

سايت الو كليد يك سرويس شبانه روزي كليد سازي است شما با استفاده از اين سرويس در هرجاي تهران كه باشيد كليدهاي خود را در جيب داريد.

مجرب‌ترين استادكاران كليد سازي شما را براي ساخت كليد‌هاي گم شده‌تان ياري مي‌رسانند فقط كافي است به يك تلفن دسترسي داشته باشيد و آدرس را به ما بگويد الو كليد به سرعت شما را صاحب كليد هاي گمشدهتان ميكند.

 استفاده از بهترين روش‌هاي كليد سازي بدون تخريب قفل شما يكي از هنرهايي است كه كليد سازي شبانه روزي الوكليد براي شما فراهم مي‌آورد.

اين كه بدون ايجاد خسارت كليد ساز بتواند قفل شما را باز كند بسيار مهم است زيرا قفل‌ها اين روز ها گرانند و گاهي حتي كليد ساز هاي ناوارد به دري كه قفل بر آن است نيز براي باز كردن صدمه ميزنند.

حالا الو كليد را به ياد داشته باشيد مسلما نه براي امروز براي وقتي كه كليد شما نيست و يا گمش كرده‌ايد تا آن موقع هميشه تمام درها به روي شما گشوده باد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۳۸:۳۴ توسط:mehdi موضوع: